Cookie beleid DSO

De website van DSO is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Verslag trainingsweekend sv DSO zaterdag selectie in Portugal

16 januari 2023 17:45

Hans Schuller

De mannen van trainer Bert de Best en Claudio Houtman zijn naar Portugal af gereisd voor een paar dagen (12\15-01-2023) om wat teambuilding op te doen. Ook wordt er hard getraind deze dagen.

Dag 1
Om 7.15 uur vertrokken vanaf Schiphol, waar we om 4.45 uur in de ochtend verzamelden. Na een voorspoedige vlucht en busreis kwamen we rond 11.00 uur Portugese tijd aan bij het hotel. Na het inchecken konden we genieten van de lunch.

Om 14.45 vertrokken we naar het trainingsveld naast het Stadion van Albufeira, waar de Finse selectie een wedstrijd speelde. We trainden er een veld naast. Na een pittige training van 1½ uur in een hele aangename temperatuur van 20°, vertrokken we weer richting hotel. Na een welverdiende douche werd er om 18.00 uur gedineerd in het Italiaanse restaurant van het resort. Na nog een teamspel kaarten, waar de gehele groep aan meedeed, mocht een ieder de verdere avond zelf invullen. De geplande voetbalquiz is verschoven naar de vrijdagavond i.v.m. een miscommunicatie over eerder beschikbare ruimte. Morgen gaan we weer verder.

Dag 2
Na het ontbijt vertrokken we naar het strand voor een pittige training. Met een aantal loopvormen werd dit afgesloten met een voetvolley toernooitje. Deze werd gewonnen door het team van Jeffrey Aarts, Sven Wolsheimer, Timo Reinhardt, Jurian Koevoets en Wesley Teeuwisse.

Huiskamer.jpg Na de welverdiende douche en lunch ging de groep een wandeling maken. Daarin werd een goede sessie van groepsdiscussies op voetbal gebied gehouden. Dit vond iedereen heel nuttig en hielden er een goed gevoel aan over.
Na het diner bij de Mexicaan werd de uitgestelde voetbalquiz gehouden. Het was een pittige maar goed maakbaar voor een ieder. Na een spannende strijd van meer dan één uur werd het team 7 winnaar met 44 uit 60 te behalen punten. Het winnende team bestond uit Tim Ceder, Daley Windhorst en Claudio Houtman. Na de quiz ging een ieder zijn gang.

Dag 3
Deze dag stond in het teken van de geplande oefenwedstrijd tegen ESA uit Arnhem. Deze ploeg heeft 33 punten uit 11 wedstrijden verzameld in de 3e klasse. De wedstrijd werd in 3 periodes van 30 minuten gespeeld onder stralende zon.
Na de 1e periode hadden we een voorsprong genomen van 1-0 door een doelpunt van Joep Roovers. In de 2e periode werd de voorsprong uit gebreid naar 4-1 door doelpunten van Sahr Kabuta, Jurrian Koevoets en Delano  de Rooij. In de pauze na de 2e periode gaf Bert de Best aan nog zeker 2 doelpunten te willen zien om het kwaliteitsverschil nog beter tot uitdrukking te laten komen. Dit lukte. Met nog 4 doelpunten van onze kant en een tegendoelpunt werd een eindstand bereikt van 8 - 2. Doelpunten in de laatste 30 minuten werden gescoord door Daley Windhorst, Timo Reinhardt, Anouar Zibouh en Tim Ceder. Hiermee hadden we 8 verschillende doelpuntenmakers.  voetbalveld.jpg

Al met al een leuke, nuttige en sportieve oefenwedstrijd. Na een busrit van 45 minuten kwamen we weer terug bij het hotel en had een ieder verder een vrije dag. Ondanks dat bleef de gehele groep bij elkaar en hebben 's avonds van een heerlijk diner genoten in een steek restaurant. Hierna werd er verder de avond door gebracht op zijn eigenwijze. Het was ook deze dag weer helemaal top.

Dag 4

Laatste dag van het trainingskamp. Iedereen was na een lange avond weer mooi op tijd voor het ontbijt. Hierna nam Bert ons mee een korte wandeling, wat meer leek op een survival tocht over de rotsen langs de kustlijn. Na terugkomst bij het hotel ging iedereen terug naar zijn kamer om in te pakken, waarna we konden uitchecken. Na dit verplichte onderdeel van zo'n trip nog 1 keer een terrasje gepakt of bij het zwembad gelegen, wachtend op de laatste lunch. zwembad.jpg

Exact 14.30 uur stond de bus voor ons klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Alvorens dit kon moesten natuurlijk de nieuwe spelers van dit seizoen met de trainers een liedje zingen. 😀. Om 17.55 vertrok het vliegtuig richting Schiphol, waar we rond 21.30 landden.

Kort samengevat: het was een fantastisch trainingskamp. 1 van hard werken en ontspanning. De groep is nog hechter geworden dan deze al was. Ik heb enorm van jullie en de stafleden genoten voor de saamhorigheid en plezier.

Uw reporter van deze dagen: Hans Schuller

Bron: sv DSO
Delen

Lees meer over:
Zaterdag selectie sv DSO 1

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!